Шкільна бібліотека, як обов'язковий структурний підрозділ закладу загальної середньої освіти, є однією з ланок у системі формування творчого учня, найповнішого розкриття його здібностей і нахилів. Бібліотекарі створюють комфортні умови для повноцінного інтелектуального спілкування дітей і підлітків, сприяють поповненню їхнього інформаційного багажу, надають творчий простір для проведення дозвілля. Залучаючи дитину до читання, сучасна бібліотека не тільки відкриває шляхи до важливих джерел інформації, але й робить значно важливішу справу – сприяє творчій самореалізації особистості.
Саме творчість є найважливішою складовою успішної, всебічно розвиненої особистості, тому головною метою діяльності шкільної бібліотеки є створення умов для розвитку такої людини, її духовного зростання та творчої самореалізації засобами книги.
Мета Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек
- Реалізація основних пріоритетів Нової української школи.
- Формування покоління, яке здатне вчитися протягом усього життя, продуктивно розв’язувати нагальні проблеми сучасності, розвивати цінності громадянського суспільства.
- Сприяння розвитку творчих обдарувань особистості учнів.
- Надання читачам можливості проявляти свої нахили і здібності з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей.
- Набуття школярами соціального досвіду.
Термін
1 - 31 жовтня 2018 року в рамках Міжнародного місячника шкільних бібліотек проходитиме Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек.
Підстава
Гасло місячника
"Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини"
(до 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського)
Учасники місячника
- усі учасники навчально виховного процесу.
- шкільні бібліотекарі,
- представники обласних державних адміністрацій, органів управління освітою,
- директори навчальних закладів,
- методисти з бібліотечних фондів,
- громадські організації.
Науково-методичний супровід місячника
Організація проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек
Напрями роботи:
- поповнення бібліотечного фонду документами з галузей знань, зорієнтованих на:
формування освіченої людини, в тому числі виданнями В. О. Сухомлинського, популяризацію літератури з розвитку творчих здібностей учнів серед вчителів та батьків;
- проведення масових науково-практичних заходів з даної тематики:
семінари, цикли бесід, огляди літератури, усні журнали, дискусії, диспути, діалоги;
- організація заходів, що стимулюють творчий розвиток дитини:
фестивалів, конкурсів, ярмарків, майстер-класів тощо.
Орієнтовні заходи у закладах освіти:
- бесіди «Дітям про В. О. Сухомлинського», «Криниця людської мудрості В. О. Сухомлинського», «Як виховати творчого читача?»;
- тиждень родинного читання «Я прочитаю тобі казку» (діти читають батькам казки В. О. Сухомлинського);
- літературна подорож «Казковий світ Василя Сухомлинського»;
- організація книжкових виставок до 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського – «Василь Сухомлинський – дітям», «Великий педагог, великий Добротворець», «Його вічний слід на землі»;
- організація тематичних книжкових виставок, що сприяють розвитку творчості дітей: «Креативні ідеї для творчості», «Саморобки своїми руками», «Академія домашнього умільця», «Від книжки до творчості», «Майстерня умілих рук»;
- організація виставок творчих робіт учнів: «Я – творча дитина», «Мистецтво, що випромінює радість», «Шедеври маленьких умільців», «Мозаїка творчих ідей», «Власні ручки роблять модні штучки», «Карнавал яскравих барв»;
- організація родинних виставок-вернісажів «Місто майстрів», «Творимо всією родиною»;
- створення віртуальної фотогалереї «Творчість читачів»;
- проведення конкурсів казок «Юний казкар», авторської поезії «Юні поети», літературних творів «Мої перші рядки», малюнків «Кольорова феєрія», буктрейлерів (відеороликів за мотивами улюбленої книжки);
- створення рубрики на сайті бібліотеки «Творчість читачів»;
- проведення анкетування серед батьків «Чи знаєте Ви інтереси своїх дітей?»;
- день бібліотворчості «Читаємо, малюємо, граємо»;
- вистави бібліотечного театру «Казки театрального королівства», завдяки яким читачі розвивають свої творчі здібності, пробують себе як актори, режисери, сценаристи;
- майстер-класи з декоративно-прикладного мистецтва – техніки рукоділля, азів орігамі, виготовлення іграшок-саморобок, листівок, сюрпризів, виробів з паперу, бісеру, вишитих виробів набивною або килимковою технікою;
- підготовка і розповсюдження рекомендаційних списків (у вигляді буклетів, закладок), що інформуватимуть про нову літературу та актуальні статті, присвячені розвитку творчої особистості учня;
- організація зустрічей з видатними діячами, творчість яких допомагає дітям зрозуміти велике значення літератури і мистецтва у житті людини, сприяє розширенню їхнього кругозору, формуванню гуманістичного світогляду, кращих особистісних якостей, вихованню любові до читання, доброго художнього смаку на прикладах кращих творів української та світової літератури і мистецтва;
- розміщення на інформаційному стенді навчального закладу, сайті (блозі) бібліотеки матеріалів з теми Всеукраїнського місячника;
- заохочення кращих читачів бібліотеки, які долучилися до організації та проведення місячника.
Орієнтовні заходи на рівні району (міста)
- конференція «Реалізація педагогічних ідей В. О. Сухомлинського щодо творчого самовираження дитини»;
- круглі столи «Розвиток творчих здібностей учнів засобами шкільної бібліотеки», «Творчість В. О. Сухомлинського – дітям», «Формування, підтримка й розвиток дитячої творчості засобами книги і мистецтва», «Творча особистість – майбутнє нації»;
- семінар «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини»;
- конкурси дитячих ілюстрацій до оповідань та казок В. О. Сухомлинського «Малюю улюблену казку», «Казка на кінчику пензля»;
- флешмоб «Читаємо Сухомлинського»;
- виставки дитячої творчості «Місто майстрів», «Юні умільці нашого міста»;
- створення у шкільних бібліотеках релаксійних зон «Територія творчості» з наданням дітям наборів для творчості, розмальовок, ігор тощо.
Додатковий матеріал, джерела
|