Наразі все більше бібліотек в Україні та світі обмежують бібліотечно-інформаційне та соціокультурне обслуговування своїх користувачів. І такі дії цілком зрозумілі, адже в пріоритеті – здоров'я та безпека і користувачів, і працівників бібліотек.
Однак, навіть у такій ситуації бібліотеки можуть продовжувати надавати мінімальні просвітницькі та інформаційні послуги. Головне – поінформувати про це усіх зацікавлених.
Ось лише декілька ідей (залежно від можливостей кожної бібліотеки):
- Розкажіть більше про онлайн-сервіси, що може запропонувати бібліотека (електронні ресурси (електронні бібліотеки, бази даних повнотекстових ресурсів, дослідницьких баз даних, що доступні 24/7), віртуальні довідки, блоги).
- Популяризуйте ресурси, що можуть стати в пригоді в освітньому процесі, який зараз і в школах, і в університетах відбувається дистанційно.
- Залишайтесь на зв'язку з користувачами через електронну пошту, сторінки в соціальних мережах, чат-боти, телефон тощо
- Скористайтеся можливостями відеоконференцій для заходів, що заплановані до проведення.
- Активніше репрезентуйте нові інформаційні продукти і сервіси бібліотеки на радіо, місцевому телебаченні та в ЗМІ.
- Запропонуйте користувач підписатися на розсилку оновлень та новин з бібліотеки.
- Запропонуйте користувачам поділитися своїми ідеями та ініціативами щодо альтернативних послуг, які бібліотека може їм надати.
- Не забудьте повідомити, що бібліотеки будуть раді зустріти своїх користувачів, щойно епідемія відступить і суспільство зможе повернутися до нормального життя.
БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!
Джерело: Науково-методичний відділ НБУ імені Ярослава Мудрого |