П`ятниця, 22.11.2024, 21:12
Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід

БІБЛІОТЕКА Славутицького ЗЗСО №1

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Проблеми дитячого читання [1]
статті з теми, моніторинг читаності користувачів, анкетування, тощо
Дитяча творчість [30]
"проба пера", малюнки, фото стінівок, тощо
Що я читаю [23]
відгуки про книги, рекомендації одноліткам, тощо
Наші партнери
Управління освіти і науки Славутицької міської ради Київської області
Славутицький ЗЗСО №1
Журнал "Шкільний бібліотечно-інформаційний центр"
Бібліотека ЗЗСО №3
Бібліотека ліцею "БезМеж"
Бібліотека ліцею
Форма входу
е-підручники
Наше опитування
Чи може інформація із Internet замінити користування бібліотеками?
Всього відповідей: 41
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наші користувачі

Головна » Статті » Проблеми дитячого читання

Проектна діяльність у роботі шкільної бібліотеки

Проектна діяльність у роботі шкільної бібліотеки

 

«Метод проектів дає можливість

здобути необхідні для життя знання».

Т. Рихлик

Пріоритетним завданням сучасної школи є підготовка дитини до життя: виховання особистості дитини, здатної самостійно здобувати інформацію, вирішувати проблеми, використовувати власний досвід, критично мислити, вміти співпрацювати, організовувати свою роботу. У цьому контексті роль бібліотеки в житті школи незаперечна. Адже бібліотека — це живий організм, що постійно росте і змінюється на вимогу часу.

Сьогодні невпинно зростають вимоги щодо ролі і значення шкільної бібліотеки у навчально-виховному процесі. Саме шкільна бібліотека є не лише джерелом інформації, місцем для проведення різних цікавих заходів, осередком спілкування, але й центром інформаційного супроводу інтелектуального розвитку школяра та підвищення педагогічної майстерності вчителя.

У бібліотеці створюються умови, які стимулюють самоосвіту та потребу в опануванні основ інформаційної культури. Питання бібліотечно-бібліографічної грамотності завжди були актуальними. Тому провідним у роботі бібліотеки залишається виховання любові до книги, культури читання, уміння користуватись бібліотекою. Коли читач вільно орієнтується в інформаційному просторі, він зможе почерпнути для себе максимум потрібної інформації, що в свою чергу створить нові можливості для розвитку особистості. Тому бібліотека здійснює пошук оптимальних шляхів зацікавлення учнів книгою, спонукання до творчості, самостійності, підвищення розумової активності.

Учні із задоволенням приймають такий тип навчання, коли розуміють, що бібліотекарі готові приймати від них різні відповіді і рішення проблеми. Так у шкільній бібліотеці знайшли широке використання ідеї проектного навчання.

Проект — це вид навчальної діяльності, в якому задіяні досвід, уява, знання та величезне бажання поділитися ними з іншими.

Проектна діяльність змушує дітей по-новому подивитись на свої можливості, дає відповідь на запитання «А навіщо мені це потрібно?». Метод проектів завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів: індивідуальну чи групову, яку вони виконують протягом певного проміжку часу.

Незалежно від типу проекту, терміну його реалізації, кількості учасників та інших характеристик проектна робота мотивує пізнавальну діяльність. Працюючи над проектом, учні проводять невеличку дослідницьку роботу з обраної теми чи проблеми. Зосереджуючи увагу на темі, діти мають можливість збагатити власні знання, порівняти власні уявлення з набутими знаннями, що говорить про особистісно-орієнтованість методу.

Також проектна діяльність, яку організовує бібліотека, має ще й змагальний характер, адже її проводять на паралелі декількох класів, кожен з яких намагається представити кінцевий продукт творчої проектної діяльності якнайкраще.

У ході реалізації проекту учні:

·        займають активну творчу позицію

·        набувають досвіду дослідницької діяльності

·        широко використовують бібліотечні фонди та ресурси мережі Інтернет

·        аналізують та систематизують зібраний матеріал

·        працюють у групі, усвідомлюючи відповідальність за результати спільної роботи

·        планують власну діяльність, розподіляючи час

·        вчаться виступати перед аудиторією

·        презентують та оцінюють результати своєї проектної діяльності

Використання цього методу у бібліотечній роботі має загальноосвітню цінність, адже сприяє розвитку ініціативності, незалежності, уяви, самодисципліни, співпраці з іншими учнями, вчителями, бібліотекарями. Діти не мають на меті отримання відмінної оцінки з будь-якого навчального предмета, а хочуть набути власний позитивний досвід та корисні дослідницькі навички. Відповідно, завданням бібліотекаря є створення ситуації успіху, заохочення до виконання того виду пошукової, навчальної чи дозвіллєвої діяльності, яка їм подобається і якій вони надають перевагу. Досягти успіху можна лише чіткою організацією, створенням атмосфери доброзичливості, наданням кожному учню можливості проявити себе, відчути власну значущість. У дитячому віці важливим є творчий процес. Там, де є творчість, ентузіазм, партнерство — там буде й успіх. Треба лише поставити мету.

А найголовнішим є те, що для користувачів бібліотеки все починається і закінчується у бібліотеці та за їх активної участі.

Упровадження методу проектів у бібліотечну діяльність — одна з найперспективніших складових освітньо-виховного процесу, яка спрямована на всебічний розвиток особистості. Робота у цьому напрямі не пропаде даремно, адже користувачі, здобувши цінний досвід у ході роботи над проектом, розроблятимуть по справжньому професійні проекти в майбутньому, стануть чудовими спеціалістами і просто порядними, організованими та відповідальними людьми.

Сьогодні метод проектів визнано як один із найефективніших засобів активізації пізнавальної діяльності учнів, тому він досить широко застосовується у бібліотеці загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1.

Упродовж 2009-2013 навчальних років у рамках реалізації науково-методичної проблеми «Проектна діяльність у роботі шкільної бібліотеки» було організовано та виконано ряд  проектів: «Є в Шевченка народження дата – дати смерті в Шевченка немає!», «Дім без книги – день без сонця», «Подорож до країни Книги», «Читання – найкраще навчання», «У чарівному світі літератури».

Проекти «Є в Шевченка народження дата – дати смерті в Шевченка немає!» та «Дім без книги – день без сонця» реалізовано в рамках огляду-конкурсу індивідуальних і колективних творчих проектів «Бібліотека ХХІ століття», Всеукраїнської акції «Живи, книго!» та визнано переможцями міського етапу конкурсу (додатки 1, 2).

Робота «Подорож до країни Книги» створена в ході Місячника книги 2011 року з метою посилення ролі книги та бібліотеки у навчально-виховному процесі та житті кожного учня, визнана переможцем II (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» 2011 року в номінації «Бібліотекар-дослідник» (додаток 3).

Матеріали проекту «Читання – найкраще навчання» були презентовані для  участі у проекті Міжнародної Асоціації шкільних бібліотек «Розкажіть як ви святкуєте ММШБ 2012» (What people are doing for ISLM 2012) і представляють місто Славутич та Україну на сторінках сайту Міжнародної Асоціації шкільних бібліотек за доменною адресою: http://www.iasl-online.org/events/islm/2012c.htm#ukraine (додаток 4).

Яскравим прикладом співпраці бібліотеки з вчителями-предметниками є створення проекту «У чарівному світі літератури», який спрямований на взаємопов’язане навчання англійської мови та світової літератури (додаток 5).

Матеріали з досвіду впровадження методу проектів у бібліотечну практику друкуються у фахових періодичних виданнях «Шкільна бібліотека плюс», «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр» та на сайті шкільної бібліотеки.

Навчання та виховання без книжки неможливе. Хороша книга поряд зі словом вчителя чи бібліотекаря найсильніше впливає на душу дитини. Тому обов’язок шкільного бібліотекаря – привернути увагу учня до книжки, і разом з педагогічним колективом зробити для цього все необхідне.

Ремез Н.П., завідувач бібліотеки ЗОШ №1



Ремез, Н. Чому ми обираємо проекти? [Текст] / Ніна Ремез // Шкільний бібліотечно-інформаційний центр .- 2011 .- №11. - С.51-56

Категорія: Проблеми дитячого читання | Додав: Бібліотека_ЗОШ№1 (13.04.2013) | Автор: Ремез Ніна E W
Переглядів: 4921 | Теги: Проектна діяльність | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]