Прочитайте
1. Знайдіть уривок, що викликає у вас певні почуття (радості, суму, захоплення, сорому, поваги, жалю тощо); назвіть ці почуття.
2. Зачитайте у тексті найпроникливіші слова, які можуть втішити, заспокоїти, підняти настрій.
3. Передайте враження від прочитаного з допомогою фарб, слів тексту.
4. Прочитайте у тексті думки, що збігаються з вашими.
5. Назвіть афоризми, в яких дається оцінка, висловлюється повчання.
Поміркуйте
1. Яка головна думка твору?
2. Допишіть оповідання по-своєму, придумайте іншу кінцівку твору.
3. Порадьте, як має вчинити персонаж оповідання.
4. З’ясуйте причину суперечки. Запропонуйте шлях до примирення.
5. Порадьтеся в групах, як допомогти тому чи тому персонажеві.
6. Проаналізуйте міркування персонажів.
7. Сформулюйте своє розуміння поняття, тексту.
8. Наведіть приклади вчинків, думок, суджень, гідних наслідування.
9. Визначте ключовий епізод твору
Поясніть
1. З'ясуйте особливості поведінки, характеру, міркувань персонажів.
2. Дайте оцінку поведінці героїв оповідання.
3. Поясніть причину настрою, почуттів, що виникли при читанні твору.
4. Уявіть себе на місці персонажа твору. Визначте свої дії.
5. З'ясуйте помилки у поведінці персонажа, визначте шляхи їх виправлення.
6. Назвіть характерні риси персонажа.
7. Поясніть мотиви поведінки героя оповідання.
8. Яке враження справив на вас прочитаний твір?
Доведіть
1. Доведіть, що поведінка персонажа гідна уваги (захоплення, осуду).
2. Визначте своє ставлення до дій персонажа твору.
3. Змоделюйте ситуацію, подібну (протилежну) до ...
4. Як ви прокоментуєте мудрі повчання?
5. Як, на вашу думку, знайти вихід із складної ситуації?
6. Чи згодні ви з міркуваннями персонажа? Доведіть свою думку.
* Орієнтовні завдання для роботи з текстами / Василь Сухомлинський // Дивоцвіт дитинства [Текст] : хрестоматія з етики / за ред. В.М. Хайруліної . – Київ : [Видавництво "Фенікс"], 2006. – С. 4-5. |